創造、エンターテインメント、センスオフワンダーを広げる
Interactive Aesthetics は、アート系アプリケーション、仕掛けのあるゲーム、視覚化実験などのコレクションです。 それは自動生成(procedural generation)、既存のゲームや認識などの可能性を探求するものです。
作品の一例
下段中:Connect ネットワーク内のノードの接続性について探求するアート
下段右:BlackHolePen 描画の性質に関するアート実験
上段右:Piping Trebuchet Trebuchetというフォントを用いたパズルゲーム
アートは新たな局面を迎えており、素材や媒体(media)の境界は曖昧になる一方で、インスタレーションでは、ゲーム的な要素が不可分なものとなっているものが少なくありません。 Interactive Aesthetics は、上述したすべての要素の調和を図ろうとする試みです。 プロジェクトページで実験的プロトタイプを紹介しています。特別なソフト等を使わないでも体験できますので、どうぞお楽しみください。
A tool to develop creativity and cultivate the senses of entertainment and wonder
Interactive Aesthetics is a collection of interactive art applications, sophisticated games and visualization experiments. This grouping of multiple elements aims to push the envelope on procedural generation, games and human perception.
Examples of Interactive Aesthetics
Lower middle:Connect : Artistic work on the connectivity of network nodes
Lower right : Black Hole Pen : Artistic experiments on the nature of drawing
Upper right : Piping Trebuchet : A puzzle-game using the Trebuchet font
Artistic work is evolving into a new stage. The lines between material and medium are blurring, and game elements are becoming inseparable from art installation. Interactive Aesthetics, put simply, is a way to harmonize the elements mentioned above. For a prototype, visit the Project Page site (see below).